Svømmeanalyse og sammenligning af før/efter teknik.

Uanset om du er ung, gammel, stor eller lille. Uanset om dit mål er at lære at svømme eller om du ønsker at finpudse detaljer i din svømmestil, kan jeg helt sikkert hjælpe dig.

Jeg har gennem de seneste 10 år beskæftiget mig med svømmeanalyse og træning. Ligesom jeg har personlig erfaring med svømmetræning på talent-niveau som ung og ligeledes med openwatersvømning i forbindelse med mine egne triatlon udfoldelser.

Sådan foregår det

Normalt foregår personlig svømmetræning på den måde at vi mødes i svømmehallen. Inden du hopper i vandet bruger vi typisk 15-20 minutter på at gennemgå din svømmeerfaring og dine mål med analysen.

Derefter går vi i hallen. Jeg er på kanten, og du er i vandet. Til at begynde med skal du svømme for at varme op, og for at jeg kan danne mig et indtryk af din svømmestil.

Når du er varm, vil jeg ved hjælp af forskellige fysiske øvelser eller mundtlig feedback give dig en oplevelse af, hvilke tekniske aspekter, der er vigtige at arbejde med.

Feedback og fokusområder

Som regel optager jeg video, både over og under vand, som skal give dig syn for sagen når jeg giver dig feedback. 

Når vi er færdige i hallen vil jeg sende dig en opfølgende mail med en beskrivelse af hvilke fokuspunkter du skal arbejde med i den kommende træningsperiode.

Afhængigt af hvilken form for træning du ønsker, vil den efterfølgende feedback indeholde elementer som :

  1. Skriftlig feedback
  2. Video
  3. Øvelser
  4. Styrke-/mobilitetsprogrammer
  5. Periode programmer

Personlig træning

Dine ønsker for den efterfølgende træning afgør hvilken slags feedback du får. Du kan vælge mellem en enkelt analyse og opfølgning, eller et forløb med gentagne opfølgninger fra uge til uge eller måned til måned. Vi kan tale om hvad der passer dig bedst.

Tag kontakt allerede idag